FDA Report

Posted by Paul Buess on
FDA Quality Metrics Research Report Year 2 online ... [more]

Lean2020 - The Future of Operational Excellence

Posted by Paul Buess on
Final Report available from Wednesday 01.10.2018 ... [more]

Smart Service Seminar – „Digital Transformation of the Service Organization” – 31st of January 2019

Posted by Philipp Osterrieder on
We are happy to announce that we are planning a one-day seminar on the topic of the Digital Transformation of the Service Organization with a special focus on manufacturing companies acting in a B2B environment and engaging in the challenge of innovating, selling and delivering data-based services. We hereby build upon our expertise gathered through multiple industry projects and the recent… [more]

[Updated] QC Lab Operational Excellence Exchange Platform - Starting in Sep. 2018

Posted by Stephan Köhler on
16 Confirmed Participants Aesica, Bristol-Myers Squibb, Boehringer Ingelheim, Eli Lilly, Guerbet, Janssen, Merck Serono, Novartis, NovoNordisk, Orion, Pfizer, Roche, Sanofi, SGS, Takeda and Vetter. Mode of Interaction We recently launched an exchange platform specifically focused on QC lab excellence. The platform will allow the participants to share and learn from successful practices of… [more]

Benchmarking "Next Level Controlling"

Posted by Dominik Remling on
Durch aktuelle Zukunftsthemen wie Industrie 4.0 und Digitalisierung werden Strategien, Geschäftsmodelle, Wertschöpfung sowie Prozesse von Unternehmen stark verändert. Auch das Controlling muss sich intensiv mit diesen Themen beschäftigen, um weiterhin als Business Partner das Management beraten und zukunftsweisende Entscheidungen vorbereiten zu können. Deshalb haben wir als Institut für Techn… [more]

Benchmarking “Data-based Services” – Start now!

Posted by Moritz Classen on
English version below Chancen und Herausforderungen durch datenbasierte Services Für produzierende Unternehmen wird das Servicegeschäft im Zuge der Digitalisierung immer wichtiger. Aus der Analyse der Daten von vernetzten Produkten lassen sich Ausfälle genauer vorhersagen, Prozesse aus der Ferne analysieren oder ganze Maschinenparks effizienter steuern. Diese Dienstleistungen heissen Predictive Ma… [more]

Benchmarking "Digital Technologies" - Start now!

Posted by Christian Elbe on
English version below Weltweit ändern sich die Methoden und Möglichkeiten der industriellen Fertigung. Zusätzlich zur Automatisierung schreitet heute die Vernetzung und der Einsatz künstlicher Intelligenz in der Produktion voran. Diese Aktivitäten werden häufig unter dem Schlagwort Digitalisierung der Industrie, bzw. Industrie 4.0 zusammengefasst. Damit werden die Grenzen zwischen Produktions- und I… [more]

Benchmarking Smart Services - Transformation of the Service Organization

Posted by Moritz Classen on
Providing Smart Services Only few subjects within the field of after-sales services currently receive more attention than digital and data-based services. To commercialize these so-called smart services successfully, companies need to identify new business models and mirror them within their organization. Consortia benchmarking Through our consortia benchmarking “Smart Services – Transformation of … [more]

Swiss Manufacturing Survey 2018 Online

Posted by Christian Elbe on
Nach der erfolgreichen ersten Runde mit Knapp 250 Teilnehmern hat das ITEM-HSG Anfang November die Swiss Manufacturing Survey (SMS) 2018 online verfügbar gemacht. Unter ww3.unipark.de/uc/SMS18 sind Sie herzlich dazu eingeladen, an der Umfrage teilzunehmen. Auch dieses Jahr hat die Umfrage wieder zum Ziel, die aktuelle Situation des produzierenden Gewerbes in der Schweiz aussagekräftig d… [more]

©2016 ITEM-PM

University of St.Gallen - Institute of Technology Management
Dufourstrasse 40a, 9000 St.Gallen, Switzerland